کد خبر: ۳۱۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 12
پایین بودن تعرفه‌های پزشکی موجب شده تا اکثر همکاران به مشاغلی مانند ساخت‌و‌ساز، سکه‌فروشی، دلارفروشی، مسافرکشی و... روی آورده یا مهاجرت کنند
شفاآنلاین>سلامت>«درآمد ۱۰درصد جامعه پزشکی بالاست و این امر نباید ملاک تعیین تعرفه خدمات پزشکی قرار گیرد، بلکه عواملی مانند تورم موجود در جامعه، هزینه‌های جانبی مانند اجاره‌بهای مطب، حقوق پرسنل، مالیات، حق بیمه تامین اجتماعی و... هم باید در تعیین و ابلاغ تعرفه خدمات پزشکی مدنظر باشد.»

 به گزارش شفاآنلاین:ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با بیان این مطلب از نبود همخوانی هزینه‌ و درآمد در مطب‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: «پایین بودن تعرفه‌های پزشکی موجب شده تا اکثر همکاران به مشاغلی مانند ساخت‌و‌ساز، سکه‌فروشی، دلارفروشی، مسافرکشی و... روی آورده یا مهاجرت کنند.»

او با بیان اینکه در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید کار کارشناسی انجام شود، تأکید کرد: «۵۰‌درصد جامعه پزشکی درآمد زیر خط فقر دارند و ۳۰ تا ۴۰‌درصد همکاران هم از درآمد معمولی برخوردار هستند. شاید ۱۰‌درصد پزشکانی که دانش بالایی داشته و خدمات جراحی به بیماران ارائه می‌دهند و کارشان استرس بالایی دارد، از درآمد مطلوبی برخوردار باشند که همین عده اندک معیار تعیین تعرفه برای کل جامعه پزشکی قرار می‌گیرند.»

 خسرونیا با اشاره به افزایش هزینه‌ها و پایین‌بودن درآمدها بیان کرد: «در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید کار کارشناسی دقیق انجام شده و بهای تمام‌شده خدمات استخراج شود. همواره در تعیین تعرفه‌ها تورم موجود در جامعه لحاظ نمی‌شود و با افزایش هزینه‌ها و پایین‌ماندن درآمدها تناسبی بین دخل و خرج وجود نداشته و بسیاری از همکاران تمایل خود را به طبابت از دست داده و آن را رها می‌کنند. اقشار و گروه‌های مختلف پزشکی بابت هزینه‌ها واقعا زیر فشار هستند و با گرانی‌های پیش‌رو نمی‌توانند از عهده هزینه‌های خود برآیند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: